Performanţe în creştere ale KMG International în 2016
Rompetrol, principalul brand al KMG International, reprezentativ pentru operaţiunile de rafinare şi petrochimie şi activităţile de distribuţie din Bulgaria, Georgia, România şi Moldova, precum si pentru serviciile la sondă din domeniul upstream şi-a îmbunătaţit în 2016 rezultatele financiare şi performanţele tehnologice. Aceasta se datorează continuării programelor de consolidare şi dezvoltare a activităţilor şi operaţiunilor de profil în regiunea Mării Negre. Programul „Change for Good” lansat în 2014, vizează o eficientizare şi o îmbunătăţire până în 2018 a întregului flux de operaţiuni specifice activităţilor sale. De asemenea, acesta urmăreşte şi o reducere a cheltuielilor operaţionale şi o creştere a profitabilităţii, impactul economic obţinut în perioada 2014-2016 ridicându-se la 132 milioane USD, din care 84 milioane USD doar anul trecut.
Rafinare şi petrochimie
Unităţile de producţie ale Grupului Rompetrol au înregistrat anul trecut o majorare de 9% a cantităţilor totale de materie primă procesată, de la 5,45 milioane tone în 2015 la 5,95 milioane în 2016.
Astfel, cea mai mare unitate de profil din România si una dintre cele mai moderne şi complexe din regiune, rafinăria Petromidia Năvodari, a procesat anul trecut peste 5,4 milioane tone, care s-a reflectat şi la nivelul volumelor de carburanţi obtinuţi – 4,2 milioane tone. O mare parte a acestui volum de combustibili au mers la export, atât către subsidiarele Grupului din Moldova, Bulgaria şi Georgia, cât şi partenerii tradiţionali din regiunea Mării Negre.
Recorduri istorice în ceea ce priveşte producţia de bitum, hexan, solvenţi ecologici, dar şi în ceea ce priveşte costul de procesare şi pierderea tehnologică, a obţinut şi rafinăria Vega Ploieşti – cea mai veche unitate din România. Aceasta şi-a majorat cu 8% cantitatea de materie primă procesată - până la 354.000 de tone.
O cantitate de 189.000 de tone de materie primă (propilenă, etilenă) - în creştere cu peste 8% faţă de volumele obţinute în 2015, au fost prelucrate de divizia de petrochimie. Din produsele obţinute, circa 57% au fost livrate la export, compania reuşind să dezvolte 3 noi tipuri de polimeri.
Retail si trading
Segmentul de retail al Grupului a înregistrat anul trecut un volum record pentru vânzările de carburanţi (benzină, motorină, gaz petrolier lichefiat) în România, Moldova, Bulgaria şi Georgia, până la un nivel de 2,9 milioane tone, cu 15% mai mult decât în 2015. Acestă evoluţie a fost posibilă datorită noilor politici comerciale, dar şi continuării programelor de extindere a reţelei de distribuţie a carburanţilor şi rebranding al staţiilor Rompetrol.
”Pentru Rompetrol Moldova, anul 2016, a însemnat dezvoltare, optimizarea operaţiunilor de retail şi logistică, precum şi modernizarea şi implementarea noului concept de magazin. În anul 2016 au fost deschise 12 staţii noi, astfel am ajuns la un număr total de 76 staţii în Republica Moldova. Toate cele 12 staţii au magazine realizate în baza unui concept nou implementat cu succes în Romania şi importat şi in Rep. Moldova. Infrastructura de alimentare a fost modernizată, de la rezervoarele subterane, până la pompele de distribuţie a carburanţilor. În urma punerii în funcţiune a celor 12 staţii, Rompetrol Moldova a contribuit la crearea a 130 locuri de muncă.” declară Felix Crudu Tesloveanu, director general Rompetrol Moldova.
În 2016, Rompetrol Moldova a achitat drepturi de import şi TVA şi a efectuat plăţi la fondul social şi medical de aproximativ 35 milioane USD.
Rompetrol Moldova are ca obiectiv continuarea extinderii reţelei şi modernizarea staţiilor existente, inclusiv deschiderea de noi magazine în incinta staţiilor de alimentare, ceea ce va permite consolidarea poziţiei sale pe piaţa Republicii Moldova şi va contribui la crearea noilor locuri de muncă pentru cetăţenii Rep. Moldova.